Myönnän liehuvin lipuin, että ylläpito sai narutettua ja kauniisti. Ihana! Jätin tuo plakaatin tuohon muistutukseksi siitä, ettei koskaan tiedä mistä nurkan takaa aprillaus hyökkää niskaan. Lapsukaiset partiossa ei ainakaan edes yrittänyt sitä... Ellei kertomukset kavereille sattuneista tapahturmista ollut suurta huijausta (laumaillan aiheena oli ensiapu). Itsellä on tuo pilailu jäänyt, jopa källi-kulttuuri on taantumassa. Tosin viime vuonna aprillipäivänä kerroin näytelmäkerholaisille, että Alueviestin toimittaja on tulossa tekemään tulevasta esityksestämme juttua. Olin ihan oikeasti sopinut toimittajan tulosta, mutta vasta seuraavalla viikolla... Ehkä olisi hyvä taas ottaa källit käyttöön...

Perjantaina olisi sitten edessä viikonlopun mittainen partiokurssi. Sen takia tässä vähän kirjoitellaan, että jäisi jälkipolville jotain tietoa viimeisistä päivistä... Ei vaiskaan. Pientä vastahankaa on mielessä ihan viime koulutuksen ansiosta. Silloin olin keskellä teinejä partiolaisia, jotka joko meikkaili ja föönas tukkaansa tai oli sitten niin henkeen ja vereen partiolaisia ettei niiden kanssa pystynyt kommunikoimaan (=teininörttejä). Onneks Kaisa on lähdössä samalle kurssille, vaikkakin eri moduulia suorittamaan. On joku joka estää mua kiipeämästä seinille ja juoksemasta järveen. Vähän ennakkoasenteet muuttu positiivisemmaksi, kun äsken puhelimessa juttelin Kaisan kanssa, mutta en mä silti riemusta hihkuen ole lähdössä. Viikonloppu pois omasta kodista ja ennen kaikkea pois omasta sängystä! Elää kolme päivää leiriruualla, nukkuen makuupussissa, eläen kassista, opiskellen... Joo, mä olen ikäloppu.

Muuten työrintamalla menee hyvin. Olen löytänyt jonkinlaisen tasapainon työn ja vapaa-ajan väliltä ja kuitenkin on tunne, että työt on silti hanskassa eikä kaadu päälle. Näytelmäkerhossa ollaan saatu valmiiksi alustava käsikirjoitus meidän satunäytelmään. Upeita vuorosanoja, hurja juoni ja hauskoja hahmoja. Lapsille on nähtävää ja katseltavaa, vanhemmille puolestaan löytyy pieniä ilonaiheita vuorosanoista ;) Odotan innolla, että päästään lavalle käymään läpi sitä esitystä.

Näytelmä Satumaan salaisuus esitetään muuten sunnuntaina 17.5.